Рівненський НВК «Колегіум» є експериментальним навчальним закладом всеукраїнського рівня з теми «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі» (Наказ МОН України №88 від 15.02.2016р). Відповідно до програми дослідно-експериментальної роботи у 2018-2019 навчальному році були проведені заходи, спрямовані на реалізацію завдань експерименту.

 Вчителі взяли участь у роботі:

– Літньої школи вчителів-експериментаторів Clever: Shcool of Natural and Mathematical Sciences, де склали перспективні плани щодо реалізації завдань експерименту. Вчителі закладу працювали в «Інтерактивній школі творчого вчителя»;

– міжпредметної науково-практичної конференції «Проблеми та перспективи реалізації STEM-освіти»;

– міжнародної науково-практичної конференції «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу. Clever: School of Natural and Mathematical Sciences», у рамках Десятої міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2019.

Вчителі закладу були учасниками :

  • тренінгу «Освітнє ПЗ для інтерактивних дошок» з метою ефективного використання встановленої у грудні 2018 року інтерактивної дошки у кабінеті математики;
  • Всеукраїнського онлайн-марафону «Навчальна діяльність старшокласників за сучасних умов: організація, мотивація, результат»;
  • 23 вебінарів, де отримали відповідні сертифікати;
  • стартапу інноваційних рішень та ідей для освіти (вересень 2018 року, РОІППО), де було представлено проект «Використання 3-D ручки на уроках геометрії в 10-11-х класах».

Звіт Рівненського навчально-виховного комплексу «Колегіум» щодо здійснення експериментальної роботи у 2018-2019 навчальному році

Рівненський НВК «Колегіум» є експериментальним навчальним закладом всеукраїнського рівня з теми «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі» (Наказ МОН України №88 від 15.02.2016 р). Відповідно до програм дослідно-експериментальної роботи у 2018-2019 навчальному році діяльність педагогічного колективу закладу була спрямована на реалізацію наступних завдань:

  • Розробленням науково-методичних рекомендацій для учнів та вчителів щодо створення комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі;
  • підготовкою рукописів публіцистичних та науково-методичних статей щодо роз’яснення основних завдань, ідей експерименту;
  • підготовка до участі у Всеукраїнській науково-практичній конференції для вчителів-предметників, керівників закладів загальної середньої освіти «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі»;
  • здійснення моніторингу використання варіативних моделей комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу.

    У липні 2018 року вчитель Л. Максимчук була учасником Літньої школи вчителів-експериментаторів Clever: Schcool of Natural and Mathematical Sciences, де склала перспективні плани щодо реалізації завдань експерименту. Впродовж 2018-2019 навчального року вчителем біології Л. Максимчук була реалізована програма факультативного курсу «Екологія рідного міста». Вчителі Хойна Н.В. та Дзюра Т.В. були учасниками Всеукраїнського онлайн-марафону «Навчальна діяльність старшокласників за сучасних умов: організація, мотивація, результат».  Учителі Максимчук Л.М. та Воротеляк А.В. були доповідачами  міжнародної науково-практичної конференції «Варіативнімоделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу. Clever: Schcool of Natural and Mathematical Sciences», у рамках Х міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2019», де представили результати експериментальної діяльності з питання використання мультидисциплінарних зав’язків при вивченні математики, географії, біології та екології та роботи з обдарованими учнями у напрямку наукових досліджень. Учитель географії Хойна Н.В. була учасником розширеного засідання Вченої ради Українського географічного товариства (28.02-01.03.2019 р.) та Всеукраїнського науково-методичного семінару «Освітньо-виховні виміри сучасної географічної науки», що проходили на базі МЕГУ, також учитель працювала в міській творчій групі «Віртуальний кабінет географії та економіки». В рамках зимової сесії «Інтерактивної школи творчого вчителя», вчителі кафедри Курносікова Л.І., Демчук Т.В., Максимчук Л.М., Хойна Н.В. і Дзюра Т.В. були учасниками вебінарів з фахових предметів, а Хойна Н.В. і Дзюра Т.В. стали окрім цього ще й учасниками Всеукраїнського онлайн-марафону «Навчальна діяльність старшокласників за сучасних умов: організація, мотивація, результат», Зуєва Р.Т. – учасником міжпредметної науково-практичної конференції «Проблеми та перспективи реалізації STEM-освіти». Також учитель Дзюра Т.В. пройшла тренінг «Освітнє ПЗ для інтерактивних дошок» з метою ефективного використання встановленої у грудні 2018 року інтерактивної дошки у кабінеті математики. Вчитель математики Присяжнюк М. В.  ініціювала та розвинула ідею застосування 3D-ручки для формування просторової уяви та розвитку творчих здібностей учнівської молоді на уроках та у позаурочний час. Окрім цього М. Присяжнюк представила проект «Використання 3D ручки на уроках геометрії в 10-11-х класах» на стартапі інноваційних рішень та ідей для освіти (вересень 2018 року, РОІППО). Вчителі математики Присяжнюк М. В., Зуєва Р. Т., Демчук Т. В., Дзюра Т.В. мотивували учнів до участі у акції, присвяченій Всесвітньому Дню таблиці множення, під час якої колегіанти створили творчі проекти та моделі таблиці множення, що забезпечило оптимальні умови для мотивації вивчення математики.

У цьому навчальному році вчителі та учні вперше взяли участь у ІІІ Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «На Урок» з математики (11 учасників).

Загалом у 2018-2019 навчальному році педагоги кафедри природничо-математичних дисциплін взяли участь у 23 вебінарах, де отримали відповідні сертифікати. Результатами педагогічної діяльності педагогів кафедри окрім досягнень обдарованих дітей є публікації : сайт naurok.com.ua  – «Урок геометрії» (Дзюра Т. В.), авторський матеріал тижня кафедри природничо-математичних дисциплін «Пройди світ» (Дзюра Т.В., Хойна Н.В.) та квест «Математична розминка для 6-9 класів» (Присяжнюк М. В.); «Освітній навігатор» «Урок біології в 6 класі», сайт http://libr.rv.ua/ua/navigator/ (Максимчук Л.М.); Всеукраїнський науково-практичний семінар «Сучасний стан, проблеми та перспективи географічної науки в Україні», присвячений 65-річчю з дня народження проф. О. В. Заставецької (стаття «Повторення, перевірка та оцінка знань на уроках георафії», матеріали семінару, 2018, м.Тернопіль, ТНПУ) (Хойна Н.В.); ІІІ Всеукраїнська  науково-практична конференція «Університет і школа: перспективи співпраці» (стаття «Лекційно-семінарська система викладання географії», збірник тез; НУВГП, 2019) (Хойна Н.В.).

   Вчителем фізики В. Шевчуком у 2018-2019 навчальному році в рамках проекту «Цікава наука» створено 2 авторських відео. Місією проекту В. Шевчук визначив популяризацію наук природничо-математичного спрямування у суспільстві, поглиблення інтересу до їх вивчення, пропагування здорового та екологічного способу життя, розширення знань людини про Всесвіт та своє місце в ньому. У квітні  2019 року Віталій Павлович разом із 11-класниками відвідав «Наукові пікніки» в м. Києві та представив власний досвід роботи над проектом «Цікава наука». В. Шевчук  також представляв власний досвід у рамках  проектів «Марш за науку» та «Дні науки» у Києві (травень 2019 року).

У такий спосіб можна констатувати, що педагогічний колектив докладає значних зусиль щодо визначення  процесуально-технологічних особливостей запровадження варіативних моделей та критеріїв результативності освітнього процесу в умовах використання мультимедійних засобів. Завдання експериментальної роботи у 2018-2019 навчальному році виконані.

Результатами експериментальної роботи є:

  1. Наукові роботи колегіантів у конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН : ІІ місце у І етапі (секція «Біологія  людини»), ІІ місце у ІІ етапі (Секція «Екологія»); 2 ІІ місця у І етапі (секція «Експериментальна фізика»), ІІ місце у І етапі (секція «Теоретична фізика»); ІІ місце у ІІ етапі (секція «Експериментальна фізика»), ІІІ місце у І етапі (секція «Економічна теорія»).
  2. Перемоги колегіантів у Всеукраїнських предметних олімпіадах і ІІІ Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На Урок» з математики:
  3. з математики: ІІ етап  – 8 перемог;
  4. інтернет-олімпіада з математики – 5 перемог;
  5. з біології: ІІ етап – 2 перемоги;
  6. з екології: ІІ, ІІІ, ІV етап – по 1 перемозі;
  7. з фізики: ІІ етап – 4 перемоги; ІІІ етап – 1 перемога;
  8. з хімії: ІІ етап – 2 перемоги; ІІІ етап – 1 перемога;
  9. з інформатики та ІТ: ІІ етап – 3 перемоги.

Видавнича діяльність:

  1. 5 публікацій педагогів на освітніх електронних сайтах.
  2. 3 публікації педагогів у фахових виданнях.
  3. 2 статті у матеріалах (збірниках тез) Всеукраїнської  науково-практичної конференції «Університет і школа: перспективи співпраці» і Всеукраїнського науково-практичного семінару «Сучасний стан, проблеми та перспективи географічної науки в Україні».
  4. 23 сертифікати за участь у всеукраїнських вебінарах.
  5. Впровадження навчання математики з використанням мультимедійної дошки в кабінеті математики (зав. кабінетом Т.Дзюра).
  6. Запровадження використання 3D-ручки на уроках математики та організація роботи математичного гуртка з використанням  3D-ручки.
  7. Реалізовано програму факультативу «Екологія рідного міста», оформлено матеріали учнів (екологічні проекти).
  8. Перемога команди колегіантів у ХІ відкритому регіональному фестивалі-конкурсі з економіки і підприємництва  «Мої знання сьогодні – мій капітал завтра» (ІІ місце).
  9.  ІІ місце у Всеукраїнській краєзнавчій експедиції «Моя Батьківщина – Україна».
  10. Створено 2 авторських відеоролика для мультимедійного проекту «Цікава наука» (вчитель В. Шевчук ).
  11.  У рамках міжпредметного «Тижня наук» вчителями кафедри було проведено ряд заходів: відкриті уроки і позакласні заходи, заняття гуртків і факультативів.

ЗВІТ ПРО ЗДІЙСНЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА 2017-18 н.р.

ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ НА 2018-19 н.р.

18 квітня 2017 року у Рівненському НВК «Колегіум» відбувся круглий стіл в рамках дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі». Педагогічний колектив НВК «Колегіум» зустрічався із науковим керівником ДЕР, кандидатом педагогічних наук, провідним науковим співробітником Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України Оленою Олександрівною Гриб’юк.

Олена Олександрівна висвітлила питання «Стан і тенденції інноваційного розвитку освітньої системи України та  інформувала про хід та завдання дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня «Варіативні моделі комп’ютерно-орієнтованого середовища навчання предметів природничо-математичного циклу в загальноосвітньому навчальному закладі»

У роботі круглого столу також взяли участь представник  и РОППО: Гавлітіна Т.М., Крутова Н.І., Харченко Н.Б.

Педагоги кафедри природничо-математичних дисциплін НВК «Колегіум» представили власні педагогічні ідеї у контексті ДЕР.

Усі учасники круглого столу відзначили перспективність та актуальність обраної теми та виокремили завдання на 2017 рік. У найближчих планах – участь у Літній школі вчителів-експериментаторів та впровадження ідей у педагогічну практику з вересня 2017 року.

 

Створення моделі Акме-школи

акме

 

 

Про експеримент Рівненського НВК «Колегіум»

знає вся Україна 

Модель інноваційного загальноосвітнього закладу А.Воротеляк, С.Карпенчук Київ Шкільний світ, «Завуч» №2 (440), січень 2011
«Працюємо в умовах експерименту» у журналі А.Воротеляк, С.Карпенчук Рівне «Нова педагогічна думка» №3 , вересень 2011
Працюємо в умовах експерименту А.Воротеляк Київ Шкільний світ, «Директор школи» №46 (670), грудень 2011
Вчимося й учімо мислити С.Карпенчук Рівне РДГУ 2010
Коопероване навчання О.Присяжнюк Київ Шкільний світ, «Директор школи № 1, січень 2012р.
Педагогічні інновації – вимога часу О.Присяжнюк Київ Шкільний світ, «Директор школи № 2, січень 2012р.
   Концепція

дослідно-експериментальної роботи Рівненського НВК «Колегіум»

А.Воротеляк, С.Карпенчук Рівне Обереги 2013
 «Синтетичне мислення. Науково-практичний семінар»

 

А.Воротеляк Київ Шкільний світ, «Завуч» № 1, січень 2014 р.
«Нормативне забезпечення науково-методичної роботи» А.Воротеляк Київ Шкільний світ, «Завуч» № 2, лютий 2014 р
 Реалізація основних принципів педагогіки Монтессорі на заняттях факультативу «Інтелектика» Н.Руденко Варшава Autokreacja innowacyjna w procesie wychowawczym 2014
Активізація пізнавальних інтересів та творчого потенціалу учнів в умовах акмеологічного простору уроку математики. Р.Зуєва Київ, Вид. «Плеяди»

 

“Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43310/ жовтень, 2014

Відзнака видавництва «Шкільний світ»

Біологія у світі казок. Інтегративний підхід як основний чинник формування цілісного мислення учня. Л.Максимчук Київ, Вид. «Плеяди» “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43316/ Грудень, 2014

 

Відзнака видавництва «Шкільний світ»

Формування мислительної сфери учнів в умовах акмеологічного простору уроку німецької мови. З досвіду роботи.

 

А.Воротеляк Київ,

Форум педагогічних ідей

“Відкритий урок: розробки, технології, досвід”

http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43148/

Грудень, 2014

 

Відзнака видавництва «Шкільний світ»

Інноваційні підходи до розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури . Л.Рудюк Київ, Вид. «Плеяди Журнал “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” Грудень, №12/2014
Організація науково-дослідницької роботи учнів . http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43419/ Л.Рудюк Київ, Вид. «Плеяди “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” Січень, №01/2015.
Розробка уроку  української мови для 5 класу з теми «Лист. Адреса» Г.Кравчук Київ, Вид. «Плеяди “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/mova/43536/ Грудень, №12/2014
Формування цілісного уявлення про світову культуру в мовах акмеологічного простору уроку художньо-естетичного циклу А.Опришко

Л.Тивончук

Київ, Вид. «Плеяди “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43653/ Грудень 2014

 

Відзнака видавництва

Формування комунікативної особистості в умовах акмеологічного простору уроку словесності О.Мороз Київ, Вид. «Плеяди “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/43793/ 2014

Відзнака видавництва

Науково-методична робота з учителями, яка сприяє розвитку мислення А.Воротеляк Київ, вид. Шкільний світ ж. «Школа» 2014

№8

Модель інноваційного навчального закладу «Акме-школа»

журналі

С.Карпенчук, А.Воротеляк Київ, Вид. «Плеяди “Відкритий урок: розробки, технології, досвід” http://osvita.ua/school/lessons_summary/administration/43810/

 

2015

№01/2015.

 

Відзнака видавництва

Перейти до панелі інструментів