Рекомендації соціального педагога

Рекомендації соціального педагога учням

Поради підліткам

  1. Намагайся ставитись до інших людей так, як бажаєш, щоб ставились до тебе.
  2. Дотримуйся норм законів і моралі в сім’ї та суспільстві.
  3. Формуй у собі позитивні потреби й погляди. Пам’ятай, що егоїзм і слабовілля прирікають тебе на асоціальні вчинки.

4.Не уникай ритмічної й напруженої трудової діяльності. Знаходь собі діло (роботу), яке дає змогу проявити себе та самоствердитися.

5.Намагайся вникати компаній, спроможних змінити тебе, твій світогляд, які можуть утягнути тебе в злочинний світ.

  1. Учись знаходити в собі найкращі якості, завжди спирайся на свою гідність: почуття особистої гідності – основа поваги до іншої людини.
  2. Сформулюй для себе найближчі й подальші життєві цілі – це могутній фактор твого розвитку.

8.Не прагни до самотності, не занурюйся в себе під час усвідомлення своїх неправомірних вчинків (дій). Обери собі друга з кола близьких тобі людей, який завжди буде готовий надати допомогу.

  1. Люби себе будь-якого. Формуй у собі позитивну самооцінку, учись володіти собою, стримуватися. Не давай волю своїм природним реакціям, учись виражати емоції достойним чином.

 

Як спілкуватися з дитиною

  1. Спілкування на рівних. Рівень очей.
  2. Попросити дитину вас чому-небудь навчити.
  3. Запитувати в дітей поради.
  4. Цікавитися планами дитини та їх враховувати.
  5. Запитувати в дитини її річ і стукатися до неї в кімнату.
  6. Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.
  7. Давати посильні доручення – з відомим успіхом.
  8. Схвалення взагалі (у цілому).
  9. Підтримка у важкій ситуації (навести приклад із власного життя знайти три позитивних моменти — оптимістичний погляд на життя).
  10. Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим.
  11. Зустрічати як кращого друга і проводжати.
  12. Якщо ви не праві, просіть вибачення.
  13. Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми.
  14. Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками (негативний досвід — це теж досвід).
  15. 100 %-ва увага мінімум 15 хвилин щодня.
  16. Концентруйте увагу не на помилці, а на тому, як вийти зі складної ситуації.
  17. Тілесний контакт 2—3 рази на день мінімум.

 

Правила вирішення конфлікту:

  1. Виявити предмет і джерело конфлікту.
  2. Не розширювати предмет конфлікту, скорочуйте кількість претензій, особливо емоційного характеру.
  3. Треба знати, як розвивається конфлікт. Він проходить три стадії: виникнення напруженості у відносинах; взаємна неприязнь виходить назовні, починаються сутички; вирішення конфлікту.
  4. Необхідне уважне ставлення до сторін конфлікту.
  5. Потрібна правильна оцінка обох сторін. У конфлікті не повинно бути переможців, щоб він не розвивавя далі.
  6. Не можна переоцінювати досягнення одних і недооцінювати досягнення інших. Не варто одних весь час заохочувати, інших карати, а третіх просто не помічати.
  7. Особливу увагу треба проявляти до конфліктних осіб. У кожному колективі такі є, тому потрібно вміти перешкоджати їх недобрим намірам.
  8. Треба памятати, що кожна людина – індивідуальність, і вміти прийняти точку зору іншого, а не розцінюваьти все «зі своєї дзвіниці».
  9. Чим ближчі стосунки, тим складніше в конфліктній ситуації. Особливо це проявляється в групі. Не заводь суто особистих стосунків у колективі, яким керуєте.
  10. Не намагайтеся  повністю переробляти, перевиховувати інших, це невдячне заняття. Краще займіться самовиховавнням і психологічним аналізом своєї поведінки.