Рекомендації психолога

ПАМЯТКА БАТЬКАМ!

 

  1. Памятайте, що першим університетом життя для дитини є та сім’я в якій народилася дитина.
  2. Не дивіться на дитину як на особисту власність. Сприймайте дитину як особистість єдину, унікальну і неповторну.
  3. Не виражайте часто свого незадоволення, критики – це тільки породжує антагонізм в стосунках дітей та батьків.
  4. Давайте дітям можливість відчувати Ваше визнання і схвалення.
  5. Будьте тактовними в стосунках з дітьми.
  6. Давайте приклад емоційного самоконтролю і витримки.
  7. Показуйте приклад позитивних дій та вчинків дітям не на словах, а в конкретних справах.
  8. Завдання обох батьків полягає в тому аби створити в сім’ї атмосферу любові, довіри, духовного настрою та комфорту.
  9. Насильство над дітьми – це протиприродний акт, який забороняється  законом. Так, в Сімейному кодексі сказано таке: «Забороняються фізичні покарання дітей, які принижують людську гідність. Дитина має право на належне батьківське виховання»

Поради з самовиховання

  1. Коли берешся за будь-яку справу, подумай: який результат повинен отримати.
  2. Берись за справу сміливо і не відступай, поки її не виконаєш. Якщо в кінці тижня або цього дня залишаються не виконаними один чи два запланованих тобою пункти, перепиши їх у план на наступний тиждень(наступний день).
  3. Візьми собі за правило обов’язково аналізувати: чому саме ти не виконав той чи інший пункт. Намагайся сам усувати причини невиконання. Спочатку це вважатиметься важким, але з часом ти зрозумієш, що головне – це правильно оцінювати свої сили і не гаяти марно часу.
  4. Ніколи не практикуй перенесення виконання справи на наступний день. Приступай до виконання запланованого одразу ж без зволікань.
  5. Не роби жодних попускань, навчися своїм примхам відповідати коротко, але твердо –”ні”.
  6. Навчися сам собі наказувати, будь до себе непохитним, але став перед собою завдання реальні, ні в якому разі “не заривайся”, бо не спрацює внутрішній наказ ”Так треба”, “Я мушу”.
  7. Спробуй проаналізувати: на що ти переважно витрачаєш свій вільний час?
  8. Твій організм здатий до тривалих навантажень, але, щоб уникнути стомлення, переборюй втому, змінюй види діяльності протягом дня.
  9. Приймаючи на себе будь-яке завдання, навчися слухати уважно вказівки дорослих. Користуйся нотатками, щоб нічого не пропустити повз увагу і зберегти час.

7 порад учню

Порада перша і найтяжча. Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу. Пам’ятайте, що успіх – це насамперед праця. Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.

Порада друга – про любов. Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди – полюби їх сам. Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

Порада третя – особлива. Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам’ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

Порада четверта – про найдорожче. Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.

Порада п’ята – пріоритетна. Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хто зна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

Порада шоста – навчайся! Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш. Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!), чудово, якщо ти можеш відрізнити комп’ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.

Порада сьома і остання (по списку, а не по значенню!) Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад? Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.

Десять заповідей для батьків

  • Ніколи не кажіть, що у вас немає часу виховувати свою дитину, бо це означатиме: мені ніколи її любити.
  • Не сприймайте свою дитину як свою власність, не ростіть її для себе, не вимагайте від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.
  • Ніколи не навчайте того, в чому самі не обізнані. Вчіть дитину самостійно приймати рішення і відповідати за них.
  • Довіряйте дитині. Дозвольте робити власні помилки, тоді дитина оволодіє вмінням їх самостійно виправляти.
  • Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин.
  • Ніколи не давайте дитині негативних оцінкових суджень («ти поганий», «ти брехливий», «ти злий»), оцінювати треба лише вчинки.
  • Намагайтеся впливати на дитину проханням — це найефективніший спосіб давати їй інструкції.
  • Не ставтеся до дитини зневажливо.
  • Будьте послідовними у своїх вимогах.
  • Ніколи не порівнюйте свою дитину з іншими (друзями, однокласниками, сусідами), а порівнюйте лише з тим, якою вона була вчора і якою є сьогодні.

Поради батькам конфліктних дітей

  • Стримуйте прагнення дитини провокувати сварки з іншими. Треба звертати увагу на недоброзичливі погляди один на одного або бурмотіння собі під ніс. Звичайно, в усіх батьків бувають моменти, коли ніколи й неможливо контролювати дітей. І тоді найчастіше виникають «бурі».
  • Не намагайтеся припинити сварку, обвинувативши іншу дитину в її виникненні і захищаючи свою. Намагайтеся об’єктивно розібратися в причинах її виникнення.
  • Після конфлікту обговоріть з дитиною причини його виникнення, визначте неправильні дії вашої дитини, що призвели до конфлікту. Спробуйте знайти інші способи виходу з конфліктної ситуації.
  • Не обговорюйте при дитині проблеми її поведінки. Вона може утвердитися в думці про те, що конфлікти неминучі, і буде продовжувати провокувати їх.

Якщо:

  • Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
  • Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
  • Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
  • Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
  • Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
  • Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
  • Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
  • Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
  • Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
  • Дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

 

ОБЕРЕЖНО- ЗАЛЕЖНІСТЬ!

Поведінку, коли єдиним сенсом життя стає задоволення від ігрових сеансів, можна розглядати як залежність. Як же її розпізнати?

Психічні ознаки:

  • поява почуття радості, ейфорії під час гри;
  • нав’язливе бажання перевірити поштову скриньку в Інтернеті;
  • використання гри для зняття напруження, депресії тощо;
  • відсутність контролю за часом, бажання збільшити час гри («дозу»);
  • поява почуття роздратованості, гніву або пригнічення при необхідності закінчити сеанс;
  • виникнення проблем у стосунках з оточенням (батьки, однокласники, друзі) через безвідповідальну поведінку;
  • витрачання грошей на потійне оновлення програм (ігор), на придбання атрибутів і талісманів для героя;
  • брехня вчителям, членам родини;

Соматичні ознаки:

  • сухість очей;
  • запори;
  • відсутність апетиту;
  • неохайність.

Ліків від компютера ще не створено! Лихо краще попереджати!

ПОРАДИ БАТЬКАМ!

  1. Створюйте умови для соціалізації дитини в реальному житті (гуртки, заняття спортом, участь у громадських організаціях, русі волонтерів). Спільна позитивна діяльність, співтворчість позитивно впливає на соціалізацію підлітка.
  2. Учіться разом з дитиною користуватися новим медіа. Вони є цінним джерелом інформації. Головне: дати зрозуміти, що нові медіа – засіб отримання інформації та професійного зростання, розширення потенціалу конструктивної реалізації, а не самоціль. Інтерене – не мета, а метод досягнення певних поставлених, сформульованих цілей і завдань.
  3. Покажіть як слід організовувати дозвілля. Людина часто йде в соціальну мережу або користується новим медіа тому, що нічим зайнятися.
  4. Пояснюйте, що надмірне захоплення новими медіа впливає на спілкування в реальному житті. Нові медіа вимагають додаткового часу, що зменшує невіртуальні соціальні контакти, відбивається на стані здоров’я (брак прогулянок, часу на сон, порушення режиму дня).
  5. Зацікавте дитину реалізувати власні творчі ідеї через нові медіа. Показуйте цікаві інтерактивні функції нових медіа, які цікаві підлітку, так він стане не тільки споживачем медіа-продукції, а й її творцем. Навчіть дитину відсіювати інформаційне сміття.

Яке майбутнє чекає на наших дітей – вирішувати дорослим!

 

 

ЮНИЙ ДРУЖЕ!

  • Якщо Ти потерпаєш від образ однолітків, принижень старшокласників або дорослих (в реальному і віртуальному житті)
  • Якщо в Тебе виникають конфлікти в сім’ї і Ти не знаєш як їх вирішити
  • Якщо хтось чинить по відношенню до Тебе насильство
  • Якщо Ти переживаєш серйозні події і зміни в своєму житті і Тобі нема з ким порадитися, звертайся до практичного психолога, соціального педагога, класного керівника свого навчального закладу у зручний для Тебе час (з 9.00 до 17.00 – у понеділок, середу та четвер – до психолога та понеділок, вівторок, п’ятницю, крім вихідних – до соціального педагога).

 

Ти також можеш звернутися до місцевих служб, які зможуть надати необхідну підтримку:

  • Соціальна служба для сімї, дітей та молоді – 62-06-06
  • «Телефон довіри» соціальної служби (дзвінки анонімні) на стаціонарний телефон 62-06-06 (з 14.00 до 22.00 щодня, крім вихідних і святкових днів). Мобільні телефони служби Довіри: 0677620606, 0669697710
  • Поліція – 102
  • Служба у справах дітей – 63-62-92