Психологічна просвіта

Консультування  по буднях з 12 до 20 години та в суботу з 12 до 16 години проводять компетентні у дитячих питаннях психологи, соціальні педагоги, соціальні працівники та юристи.

Учні/батьки для вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров’я, а також захисту прав та інтересів дитини можуть звернутися до працівників психологічної служби закладу: практичного психолога Овдєйчук І.В. та соціального педагога Прончук А.В.

  «СТОП булінг»

Булінг (від англ. bully – хуліган, задирака, грубіян, «to bully» — задиратися, знущатися) – тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки, щоб заподіяти шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.

Прикметною ознакою булінгу є довготривале «відторгнення» дитини її соціальним оточенням.

 

Найчастіше цькування ініціюють надміру агресивні діти, які люблять домінувати, тобто бути «головними». Їх не турбують почуття і переживання інших людей, вони прагнуть бути в центрі уваги, контролювати все навколо. Принижуючи інших, вони підвищують власну значущість. Нерідко це відбувається через глибокі психологічні комплекси кривдників. Можливо, вони самі переживали приниження або копіюють ті агресивні й образливі моделі поведінки, які є у їхніх сім’ях.

 

Зазвичай об’єктом знущань (жертвою) булінгу вибирають тих, у кого є дещо відмінне від однолітків. Відмінність може бути будь-якою: особливості зовнішності; манера спілкування, поведінки; незвичайне захоплення; соціальний статус, національність, релігійна належність.

 

Як реагувати на цькування

 

Молодші школярі мають неодмінно звертатися по допомогу до дорослих — учителів і батьків. Допомога дорослих дуже потрібна і в будь-якому іншому віці, особливо якщо дії кривдників можуть завдати серйозної шкоди фізичному та психічному здоров’ю.

 

 

Старші діти, підлітки можуть спробувати самостійно впоратись із деякими ситуаціями. Психологами було розроблено кілька порад для них.

 

Як впоратися з ситуацією самостійно

 

·         Ігноруйте кривдника. Якщо є можливість, намагайтесь уникнути сварки, зробіть вигляд, що вам байдуже і йдіть геть. Така поведінка не свідчить про боягузтво, адже, навпаки, іноді зробити це набагато складніше, ніж дати волю емоціям.

·         Якщо ситуація не дозволяє вам піти, зберігаючи самовладання, використайте гумор. Цим ви можете спантеличити кривдника/кривдників, відволікти його/їх від наміру дошкулити вам.

·         Стримуйте гнів і злість. Адже це саме те, чого домагається кривдник. Говоріть спокійно і впевнено, покажіть силу духу.

·         Не вступайте в бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу. Що агресивніше ви реагуєте, то більше шансів опинитися в загрозливій для вашої безпеки і здоров’я ситуації.

·         Не соромтеся обговорювати такі загрозливі ситуації з людьми, яким ви довіряєте. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля.

 

 

Психологічна служба закладу постійно проводить тренінги особистісного зростання, участь у яких важлива для розуміння того, яким чином досягається набуття життєвих навичок у рамках освітнього процесу. Тематика тренінгів: «Як відстояти себе», «Як протистояти тиску однолітків», «Підліткові компанії», «Стоп булінг», «Безпека спілкування у мережі Інтернет».

 

План

Рівненського НВК «Колегіум»

з проведення заходів з питання  «Протидія булінгу»

№ з/п Назва заходу Дата проведення Задіяні
1 Засідання педагогічної ради. Тема «Булінг: його попередження в дитячому колективі» 30.08.2018 Педагогічний колектив
2 Години психолога «Що таке булінг і як себе захистити в ситуаціях булінгу» Вересень-жовтень 5-7 класи
3 Години психолога «Шляхи протидії булінгу» Вересень-жовтень 2018 9-11 класи
4 Зустріч з представниками ювенальної поліції із серії «Правова абетка школяра» «Насильство та агресія – перший шлях до злочину» (8-11 кл.)

 

21.11.2018 8-11 класи
5 Виготовлення порадника «Стоп булінг» Листопад 2018 Психологічна служба
6 Заняття з учнями «групи ризику» з теми «Протидія булінгу» Січень2019 Психологічна служба
7 Засідання методичного об’єднання класних керівників з теми «Попередження булінгу серед учнів»

 

21.02.2019 МО класних керівників
8 Розробка пам’яток «Булінг: попередження» Квітень-травень 2019 Психологічна служба, 5-11 класи

 

 

13 лютого 2018 року для молодих педагогів відбулось заняття з елементами тренінгу

на тему

«Впевненість в собі як показник компетентності вчителя»

        До групи молодих педагогів був запрошений вчитель фізики

Шевчук В.П., який із задоволенням ділився власним досвідом вирішення педагогічних ситуацій.

Педагоги, об’єднавшись у дві групи, отримали завдання скласти модель випускника нової української школи та ключові компетентності педагога.

Випускник нової школи: патріот, особистість, інноватор. Освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до ризику та інновацій, – ось хто поведе українську економіку вперед у XXI ст.

Педагог Нової української школи: вмотивований педагог-професіонал, який має свободу творчості й розвивається професійно.

Кожна дитина – неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової української школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.

30 жовтня 2017 року відбулось перше заняття із циклу тренінгів для молодих педагогів

 «Формування професійних компетентностей молодих спеціалістів»

Метою тренінгу було сприяння психологічної адаптації молодих педагогів до умов роботи в школі, зокрема: корекція хибних очікувань і типових ілюзій щодо роботи, підвищення самооцінки та впевненості у собі та у власних знаннях, налаштування позитивної та дружньої  атмосфери в колективі  та добір оптимальної стратегії професійної діяльності для кожного педагога.

Учасниками заняття були молоді спеціалісти: Фесун О.В., Присяжнюк М.В., Бордюк І.Ю., та Захарчук О.Г., яка ділилась досвідом з молодими колегами.

«Впевнено рушаємо в дорогу!» – вислів, що став гаслом заняття.

Педагоги спробували пригадати   свої відчуття, переживання, очікування у момент працевлаштування  у закладі, і всі зрозуміли, що сама школа, її уклад,  дисципліна, енергетика (зрештою)  на кожного справили  позитивне враження.

Молоді спеціалісти активно обговорювали проблемні ситуації, що мали місце у їх роботі, та отримували поради, рекомендації інших колег та психолога.

По завершенні заняття психолог Овдєйчук І.В. запропонувала присутнім отримути «поради від чарівного глечика», який  був наповнений цінними побажаннями та порадами, що позитивно впливають на настрій, підбадьорюють, надають впевненості.

Усміхнені, натхненні, впевнені у власних силах педагоги вирушали після заняття!

  Тренінг «Психологічне благополуччя педагога»

в рамках атестації 2016-2017 н.р.

Мета заняття:  профілактика емоційного вигорання, навчання навичкам саморегуляції і розслаблення, формування позитивного емоційного стану, профілактика неврозів.

Наше  заняття  розпочалось із привітання за руку, але особливим чином: вітатися потрібно обома руками з двома учасниками одночасно;  відпустити при цьому одну руку можна було лише в той момент, коли знайдеш колегу, готового до привітання.

Рукостискання – це символічний жест вікритості і доброї волі. Важливо, що при цьому відбувається контакт очима – це сприяє виникненню близькості і позитивної внутрішньої установки, встановлення контакту між учасниками.

Наступний момент:  присутні проговорювали свої позитивні риси характеру та  визначали основні критерії емоційного благополуччя людини, серед яких:  впевненість у собі; отримання задоволення від життя; задоволеність  роботою; гарний настрій; здоров’я, працездатність; ділились способами саморегуляції. Дієвими способами саморегуляції є  посмішка, гумор, розслаблення мімічної мускулатури, вдосконалення дихання, візуалізація.

 

Вправа-релаксація «Прекрасний сад»: присутні слухали спокійну мелодію. закриваючи очі та уявляючи  себе квіткою, після чого кожен малював власну квітку. Згодом усім пропонувалось вирізати її і “посадити” на галявині.

Така вправа дає можливість зрозуміти і відчути себе, бути самим собою, висловлювати вільно  думки і почуття, а також зрозуміти унікальність кожного, побачити місце, яке ти займаєш у різноманітті цього світу і відчути себе його частиною .

В хорошому настрої, з посмішками  покидали педагоги затишну атмосферу кабінету з наміром повернутися згодом…