Обласний семінар-практикум з теми «Формування синтетичного мислення в умовах реалізації моделі «Акме-школа»

Найважливіше завдання цивілізації – навчити людину мислити

Томас Едісон

IMG_76216

В умовах модернізації соціально-педагогічного простору нагальною стала потреба пошуку інноваційних підходів, що активізують процеси розвитку мислення. Досягнення найвищого результату самовираження окремої людини (на рівні навчального закладу це результативність педагога та учня), суспільства чи нації в цілому  вивчається наукою акмеологією, яка по суті є сукупністю наук, що вивчають вершини в розвитку окремої людини, спільності людей та умови їх досягнення.

Саме питанням практичної реалізації акмеологічних ідей у загальноосвітньому навчальному закладі був присвячений обласний науково-методичний семінар «Формування синтетичного мислення в умовах реалізації моделі інноваційного закладу «Акме-школа», який відбувся     27 листопада 2013 року на базі Рівненського навчально-виховного комплексу «Колегіум» (директор Куделя Петро Іванович).

Педагогічний колектив НВК «Колегіум» вже третій рік поспіль працює в режимі Всеукраїнського експерименту з теми «Психолого – педагогічні засади формування синтетичного  типу мислення в умовах реалізації нової  моделі – «Акме – Школа» (координує дослідно-експериментальну роботу заступник директора Воротеляк А.В.) і саме досвід цієї роботи став основним компонентом роботи семінару.

Учасників семінару привітала заступник начальника управління освіти Рівненського міськвиконкому Сичик К.І. Вона відзначила важливість та необхідність здійснення інноваційної роботи у школах міста, оскільки така діяльність є запорукою вдосконалення освітніх послуг та підвищення якості освіти.

1

У роботі семінару взяли участь 38 осіб, відповідальних за організацію та впровадження інноваційної діяльності у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах міста, а також 14 осіб (заступники керівників та директори навчальних закладів), які представляли райони Рівненської області.

До участі у роботі семінару було запрошено науковців Рівненського державного гуманітарного університету, Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.

У теоретичному блоці семінару учасники мали можливість ознайомитись із концептуальними засадами здійснюваної закладом дослідно-експериментальної роботи, які були висвітлені у виступі наукового керівника експерименту, доктора педагогічних наук, професора РДГУ, дійсного члена УААН Карпенчук С.Г.

Разом із тим окремі вектори формування акмеологічного простору навчального закладу презентували заступник директора Воротеляк А.В. ,

а також творчі групи, які входять до складу тимчасового науково-дослідного колективу.

На загал були представлені інноваційні педагогічні технології, що забезпечують природо відповідний розвиток – REAL-методика, ейдотехніка, мнемотехніка тощо.

У ході семінару було проведено урок української мови (вчитель Мороз О.К.),  інтегрований бінарний урок мистецтва (вчителі Опришко А.О., Тивончук Л.Р.), урок математики за проектом «Росток» у початкових класах (вчитель Ткаченко А.В.), заняття факультативу «Інтелектика» (кандидат психологічних наук Руденко Н.М.),                           заняття Клубу інтелектуальної творчості (тренер Безбородов А.О.).

Представлені форми організації навчально-виховного процесу дали можливість учасникам семінару побачити практичні шляхи формування синтетичного мислення в умовах реалізації моделі інноваційного закладу «Акме-школа».Одним із яскравих моментів семінару стала презентація монографії доктора педагогічних наук, професора Карпенчук С.Г «Філософія освіти» та науково-методичного посібника «Нове педагогічне мислення: теорія і практика», написаного Карпенчук С.Г. у співавторстві з кандидатом педагогічних наук, викладачем Дубенського педагогічного коледжу РДГУ Семенюк-Іванюк Л.Ю. Нові видання представляли самі автори, тому учасники семінару мали можливість безпосередньо поспілкуватись із науковцями.

Підсумковим етапом семінару став круглий стіл «Генерація ідей», на якому присутні обмінялись думками щодо здійснення дослідно-експериментальної роботи та інноваційної діяльності в галузі середньої освіти. З пропозиціями про співпрацю звернулась до учасників семінару головний редактор газети «Завуч» (видавництво «Шкільний світ») Ковальова О.М.

Високу оцінку семінару та роботі, яка здійснюється педагогічним колективом НВК «Колегіум», надали науковці, що брали участь у семінарі: проректор з наукової роботи РОІППО, кандидат педагогічних наук Гавлітіна Т.М., завідувач кабінетом інноваційної діяльності та науково-дослідної роботи РОІППО Тригубець Г.Є., завідувач кафедри загальної і соціальної педагогіки та акмеології РДГУ, доктор педагогічних наук, професор Малафіїк І.В., методист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Кондратюк І.Д.

Підтвердженням високої оцінки роботи педагогічного колективу НВК «Колегіум» стало вручення грамоти Інституту інноваційних технологій і змісту освіти за вагомий внесок у розвиток освіти України та впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.

Ви можете залишити відповідь, або архів з вашого власного сайту.

Залиште відповідь

You must be logged in to post a comment.